tiistai 7. kesäkuuta 2016

Yrttiöljy


Ehkäpä kesän ihanin kastike tuli tehtyä.
Oliiviöljyn makuun olen yrittänyt totutella nyt jo muutaman vuoden, eikä se vieläkään omaan suuhun oikein sellaisenaan tahdo taipua, mutta onneksi siitä saa tehtyä ihania kastikkeita joihin maun saa peittymään ja saa samalla oliiviöljyn terveyshyödyt. Olen monesti ottanut öljyä suoraan suuhun lusikalla kun en ole halunnut "pilata" koko salaattia oliiviöljyn maulla :D
Ja sanomattakin selvää, että niitäkin on tuhatta laatua ja minulla on aina tummaan lasipulloon pakattua ja vähintään 6e/plo maksavaa, että laadukkainta mitä marketeista nyt helposti on saatavilla.
Kreikkalaiset on varma valinta, Knossos luomu tai Terra Creta on mun top 2.
Terra Creta on 10e/plo ja se kestää meillä 5 hengellä vajaat pari viikkoa, riippuu paljonko näitä kastikkeita teen vai mennäänkö pelkällä "lusikalla suuhun"-tyylillä.
Tämä kastike tuo ihanaa raikkautta grilliruokiin ja sopii myös salaatinkastikkeeksi :)  

YRTTIÖLJY: 

3 kourallista tuoreita yrttejä, minulla oli 2 kourallista basilikaa ja 1 kourallinen sitruunamelissaa
½ sitruunanmehu
½ valkosipulinkynsi
suolaa
mustapippuria 

-laita kaikki ainekset kapeaan astiaan ja soseuta sauvasekoittimella, laita jääkaappiin tiiviiseen lasiseen astiaan

1 kommentti:

  1. Moikka. Paljonko tuohon määrään yrttejä laitoit öljyä?

    VastaaPoista